Prawidłowe słyszenie jest podstawowym czynnikiem w rozwoju języka i mowy u dziecka. Dziecko przychodząc na świat dysponuje już pewnym doświadczeniem słuchowym: zna odgłos bicia serca matki, brzmienie jej głosu i niektóre stłumione
dźwięki świata zewnętrznego. Do 4 miesiąca gwałtownie reaguje na nagłe i głośne dźwięki, kierując w ich stronę głowę. Do 6 miesiąca wykazuje zainteresowanie różnymi dźwiękami oraz eksperymentuje z wydobywaniem własnych. 6-12 miesiąc to czas gaworzenia i rozumienia prostych słów, takich jak ‚mama’ i i ‚pa pa’. Dziecko w tym okresie zaczyna wykonywać już proste polecenia. Bardzo ważne jest , aby zapewnić dziecku wszystkie powyższe etapy słyszenia, gdyż najpierw konieczne jest rozumienie mowy aby następnie prawidłowo rozwijała się mowa. Myślenie słowne znacznie wyprzedza bowiem opanowanie zdolności mówienia. Przyjmuje się, iż opóźnienie rozwoju mowy przekraczające 6 miesięcy bezwzględnie wymaga konsultacji medycznej , w tym także diagnostyki audiologicznej.

SŁUCH PODSTAWĄ KOMUNIKACJI

Występuje kilka rożnych rodzajów badań słuchu u małych dzieci:

Czyli zgromadzenie szczegółowych informacji, które mogą pomóc w zdiagnozowaniu przyczyn utraty słuchu, ewentualnych skutków i komplikacji oraz wyboru odpowiednich metod leczenia.

Czyli badanie przy pomocy otoskopu – urządzenia umożliwiającego wgląd do przewodu słuchowego i błony bębenkowej.

– badanie które trwa zaledwie kilkadziesiąt sekund i wykonywane jest bez aktywnego udziału dziecka. Mierzy ono aktywność małych komórek rzęsatych w uchu wewnętrznym po stymulacji dźwiękiem.

– badanie, które również jest wykonywane bez aktywnego udziału dziecka, często podczas snu i mierzy ono fale mózgowe po stymulacji dźwiękiem.

– pomiar ruchomości błony bębenkowej oraz zmian ciśnienia ucha środkowego. Badanie to pomaga w określeniu rodzaju ubytku słuchu oraz zdiagnozowaniu infekcji ucha środkowego. Wykonujemy je w gabinecie firmy ELTON.

– celem tego badania jest wyznaczenie zakresu najcichszych dźwięków jakie dziecko słyszy. Dźwięki dostarczane są za pomocą głośników lub słuchawek ,a dziecko ma za zadanie zareagować na słyszane dźwięki odwracając się w stronę zabawki lub wrzucając klocek do pudełka. Wykonujemy je w gabinecie firmy ELTON.

– badanie wykonywane u starszych dzieci, którego celem jest określenie najcichszego zakresu w jakim dziecko może usłyszeć i rozpoznać słowa. Dziecko ma za zadanie powtarzać usłyszane słowa bądź wskazać właściwy obrazek, który ilustruj dane słowo. Wykonujemy je w gabinecie firmy ELTON.

+ Wywiad

Czyli zgromadzenie szczegółowych informacji, które mogą pomóc w zdiagnozowaniu przyczyn utraty słuchu, ewentualnych skutków i komplikacji oraz wyboru odpowiednich metod leczenia.

+ Badanie otoskopowe

Czyli badanie przy pomocy otoskopu – urządzenia umożliwiającego wgląd do przewodu słuchowego i błony bębenkowej.

+ Badanie otoemisji akustycznych

– badanie które trwa zaledwie kilkadziesiąt sekund i wykonywane jest bez aktywnego udziału dziecka. Mierzy ono aktywność małych komórek rzęsatych w uchu wewnętrznym po stymulacji dźwiękiem.

+ ABR

– badanie, które również jest wykonywane bez aktywnego udziału dziecka, często podczas snu i mierzy ono fale mózgowe po stymulacji dźwiękiem.

+ Badanie tympanometryczne

– pomiar ruchomości błony bębenkowej oraz zmian ciśnienia ucha środkowego. Badanie to pomaga w określeniu rodzaju ubytku słuchu oraz zdiagnozowaniu infekcji ucha środkowego. Wykonujemy je w gabinecie firmy ELTON.

+ Audiometria tonalna

– celem tego badania jest wyznaczenie zakresu najcichszych dźwięków jakie dziecko słyszy. Dźwięki dostarczane są za pomocą głośników lub słuchawek ,a dziecko ma za zadanie zareagować na słyszane dźwięki odwracając się w stronę zabawki lub wrzucając klocek do pudełka. Wykonujemy je w gabinecie firmy ELTON.

+ Audiometria słowna

– badanie wykonywane u starszych dzieci, którego celem jest określenie najcichszego zakresu w jakim dziecko może usłyszeć i rozpoznać słowa. Dziecko ma za zadanie powtarzać usłyszane słowa bądź wskazać właściwy obrazek, który ilustruj dane słowo. Wykonujemy je w gabinecie firmy ELTON.

Jedną z najważniejszych oznak ubytku słuchu jest opóźniony rozwój mowy i języka

Po dokładnym rozpoznaniu ubytku słuchu należy w punkcie protetycznym dobrać odpowiedni aparat słuchowy, który pomoże w rozwoju komunikacji werbalnej dziecka. Aparaty dla dzieci są zazwyczaj dobierane w formie aparatów zausznych. Posiadają one wiele funkcji i zabezpieczeń dzięki którym dziecko będzie mogło swobodnie z nich korzystać bez ryzyka, że zrobi sobie krzywdę. Zarówno aparaty, jak i wkładki uszne, które robione są indywidualnie, wg formy ucha, posiadają szeroką gamę kolorystyczną. Decyzję o tym czy dziecku dopasować jeden czy dwa aparaty, podejmuje się na podstawie ubytku słuchu. Prócz zaawansowanych technologicznie aparatów słuchowych, dostępnych jest wiele akcesoriów, które są dla dzieci istotnym wsparciem i poprawiają komunikację ze światem.

W naszej ofercie znajdą Państwo aparaty pediatryczne dla dzieci firmy:

Ponieważ potrzeby dzieci są inne niż potrzeby dorosłych, najlepsze rozwiązania opracowują ci, którzy o tym pamiętają. Nasza nowa pediatryczna oferta obejmuje serię aparatów słuchowych Phonak Sky Q, a także całą gamę akcesoriów bezprzewodowych, których zadaniem jest wsparcie małych dzieci i nastolatków w przechwyceniu tylu otaczających ich dźwięków świata, ile to tylko możliwe. Seria Phonak Sky Q bazuje na najnowszej technologii, wykorzystującej jedyne w swoim rodzaju funkcje, które wspomagają słyszenie i rozumienie. Możliwość wyboru spośród czterech modeli aparatów słuchowych w różnych segmentach wydajności pozwala znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla każdego dziecka. Zdarza się, że nawet najlepsze aparaty słuchowe z najnowszą technologią potrzebują dodatkowego wsparcia. Jest to szczególnie potrzebne w przypadku słuchania w dużym hałasie i na odległość. Dlatego naszą nową ofertę rozszerzyliśmy o akcesoria bezprzewodowe, które zwiększają rozumienie mowy w ważnych sytuacjach słuchowych, takich jak uczenie się w sali lekcyjnej, uprawianie sportu, jazda na rowerze, różne formy aktywności w plenerze itd.